söndag 10 juli 2011

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

Wheeeheee!!! :-) 3-1 till Sverige!!
Okej, det var onödigt svettigt och nervöst vid 2-1, men sen kommer äntligen Lotta Schelins första (godkända) mål och så kändes allting mycket bättre igen :-)


Lotta ja, hon var och pratade kaffemaskiner med mig på mitt förra jobb, och jag skulle skriva upp hennes namn. Jag och mitt icke-existerande-ansiktsminne alltså.... Jag frågar efter hennes namn..... och när hon sa det så blev jag så generad att jag ville sjunka genom marmorgolvet. Är fortfarande för generad för att återge vad jag sa i den situationen...  Nåja, sen fick jag hennes telefonnr i alla fall ;-)

Även om Öqvist inte fick göra mål i dag så gillar jag verkligen hennes energi och ettrighet på planen, trots att det nu sker på favoriten Landströms bekostnad ;-) Dahlkvist dundrade till i dag också, denna stadiga klippa som blivit en av mina personliga favoriter i laget....  Ett lag vi verkligen kan vara stolta över :-)

Efter 2-0 började jag drömma om final, kanske mot USA, och där har ju Sverige visat var skåpet ska stå!
Nåja, vi är inte där än, först ska vi knäcka Japan och sen ska jag boka in mig på Blåklintsbussen och stå och ta emot vårt fantastiska landslag när de kommer hem :-)

Gött gött gött!!!
Nu ska jag bara njuta av segern
packa väskan med ett leende
och förebereda för semestervecka i Göteborg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar