söndag 10 juli 2011

Nervös fotbollsnörd!

Fan det är jobbigt att vara fotbollsnörd!
I går satt jag på helspänn och såg straffdramat mellan England och Frankrike, matchen som svajade och vände i sista stund.... och slutade helt rätt i mina ögon - Frankrike förtjänade att vinna! Dessutom är de så mycket roligare att titta på ;-)
Sen såg jag Japan mala ner stöddiga Tyskland, något jag liksom hade på känn och hela tiden hoppades på och sen var jag så adrenalinkickad att jag inte kunde sova :-)
När Sveriges damer kliver in på planen för att ta sig an Australien i kvartsfinal är jag så nervös att jag knappt kan titta.... än mindre andas...
Varför?
Jag vet inte. Men så har det varit så länge jag kan minnas när det gäller sport och så kommer det troligtvis alltid att vara. Det är inget arv från moderkakan, den saken är säker, men pappa Salander har en del att stå till svars för ;-)
Nu hejar jag frenetiskt och hoppas på glädjeyra och ett dansande landslag även i dag :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar