torsdag 7 juli 2011

Ett tröstat Knytt

År 2001 var ett viktigt år för mig på många sätt
Därför
en favoritlåt från just det året, och fortfarande:


Because you were a part of me
Because you were a part of my soul

Jag menar alla när jag säger alla,
alla jag har samtalat med sedan jag flyttade hit har frågat mig varför jag flyttade just hit
och jag önskar att jag hade begåvats med ord nog för att beskriva,
men dessvärre...
Jag önskar att bilder kunde förmedla någonting av upplevelsen
men dessvärre...
Jag menar alla när jag säger alla,
alla de som har kommit hit och hälsat på under det här året har fått någon form av förståelse...
En sak kan jag dock säga, med största säkerhet:
jag hade aldrig kommit så här långt i mitt läkande
utan den här helande platsen


Örtagården, med anor från Heliga Birgittas tid


Jag kan vandra här
 vila här
 mitt i natten 
utan att vara rädd 




Because you were a part of me
Because you were a part of my soul

Och ett ensamt skrämt litet Knytt no more :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar