fredag 22 juli 2011

Hemma

Det hällregnade när jag lämnade Göteborg i förmiddags.
I Vadstena skiner solen.
Så klart.
Jag tog en annan väg hem i dag, en väg man kan ta om man inte har bråttom, en väg man kan ta för att se saker från ett annat håll.
Buren hem på mina vackraste sångfåglars vingar,
med insikten klar:
Det är inte så klokt att stå i sjön med vattenfyllda stövlar och längta efter regn...
Jag är inte hälften så klok som jag önskar att jag vore,
men jag har i alla fall börjat lära mig att lyssna på de som besitter verklig visdom.
Lyssna och ta till mig.
Det är inte lätt
inte alls
men tveklöst absolut nödvändigt...

Så, Prins Pia gör en Carl Gustaf
vänder blad
och funderar på att kanske ändå dekorera de vita väggarna en aning
eftersom jag nog kommer att stanna här ett tag
göra det som måste göras

av nu eller aldrig
väljer jag
nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar