tisdag 26 juli 2011

Uppryckning










Strategier, planer
centrifugering, tumling
allting ordnar sig
inte utan ansträngning

De här dagarna har inte varit sommarens gladaste...
Jag är nog en av ganska få som faktiskt ser fram emot att börja jobba igen... om en vecka ska jag på möte, och om allt går som det ska börjar jag min praktik redan dagen därpå.
Efter några jobbiga dagar då jag har haft svårt att bryta min passivitet så välkomnar jag verkligen rutiner och socialt umgänge.
Redan i dag kommer en gammal vän (OBS - "gammal" som i "känt länge"!!) och lyser upp tillvaron :-)
Hon har känt mig i sexton år, och det finns nog ingen som kan få mig att skratta så åt mig själv och livets upp och nedgångar som hon kan.
Tajmingen för detta besök är ingenting annat än helt perfekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar