måndag 19 december 2011

"Härmed meddelas att du är....

a n t a g e n"

Jag får mina julklappar tidigt i år!
Någon måste ha läst min önskelista
och tydligen har jag inte varit alldeles genomrutten i år
för i dag fick jag svar från Utbildarna i Helsingborg
och under över alla under
det gick vägen
kan man säga
och nu är det bara att tuta och köra :-)
I februari flyttar jag till skåne, landskapet jag lämnat två gånger
med ett heligt löfte om att aldrig mer flytta dit

ödets ironi

-rätt åt mig-

Om allt verkligen går vägen
så kan jag om ett drygt år
titulera mig Trafiklärare
(något som vissa har påpekat under årens lopp att jag borde satsa på)
Jag är inget geni i skolbänken
men jag är faktiskt en ganska bra chaufför
och kanske kan jag föra detta vidare till blivande förare?
Jag ska göra mitt bästa
och hoppas att det här steget är det första på den väg
som leder mig hem igen
och tillbaka till något som kan kallas för ett riktig liv.

Hos Fru B i dag
konstaterade jag att jag inte känner mig så värdelös nu
som jag gjorde för ett år sedan
när jag kom hem och hittade mitt antagningsbesked
kände jag mig inte direkt sämre
I DID IT!!!!!!

Och hemma hos M&M, Pyret och Norpan i går
uttryckte Mr M att jag såg lycklig ut
och det är precis vad jag är
inte minst efter ännu en sagolik helg i Götet
där en Prins har det Kungligt bra:















Liseberg när det är som absolut vackrast - i December:




















Så....
snart är det utskrivning från Hispan
och Tack å Hej Vadstena
det känns ärligt talat helt fantastiskt!
Inget ont om den här lilla staden
men nu räcker det för mig :-)

3 kommentarer:

  1. Stort grattis Pia!!! Du kommer bli en utmärkt trafiklärare, bara sätt de små glinen på plats hehe (vilken himla tur att jag redan har körkort, så länge jag nu får behålla det haha) Nej men ärligt, så himla glad jag blir för din skull! Du är grym ju, bara kör hårt i Skåneland, i dubbel bemärkelse på "kör" :)
    kramar i mängder

    SvaraRadera
  2. Tack Madde :-) Hur jag skulle kunna sätta någon eller någonting som helst på plats är för mig en gåta, men jag hoppas på riktigt bra lärare! Det ska bli otroligt spännande att se vad fasen jag har gett mig in på... Stora kramen tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Du kan ju alltid få en trafiklektion av mig...
    Den kommer åtminstone ge perspektiv på rillvaron...

    :-) kram

    SvaraRadera