måndag 12 december 2011

Utan wunderbaum i stadstrafiken

Ja jag är kanske en smula känslig
men kan man inte införa någon form av renlighetskrav på bussresenärer??
Att sitta på en fullsmockad buss och behöva andas in en massa ohygienska människors odörer är outhärdligt äckligt!
Kan man ha en egen kupé för människor som inte orkar, vill eller kan tvätta sig åtminstone en gång i veckan så kan de sitta tillsammans och njuta av varandras utsöndringar?
USCH
säger jag
och
JAG SAKNAR MIN BIL!!!
Inte minst när den totala restiden mellan Vadstena och Göteborg hamnar på åtta timmar...
Genom storm och snö och regn
är jag ändå obeskrivligt tacksam över att jag kom hela vägen fram i fredags
Jag hoppas på mindre storm, snö och regn kommande helg
och att jag då som sist
tar mig hela vägen fram

Halvvägs
till julafton
tänder jag tredje adventsljuset, en dag för sent, och njuter av "Nissene over skog og hei" på kanal 5,
uppföljaren till lika fantastiska "Nissene på låven"
och så funderar jag på vad sjutton det är som gör förskolans husgrund här mittemot så oemotståndligt intressant att min katt sitter som förhäxad där, timme efter timme....
Jag lär aldrig få något svar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar