tisdag 27 december 2011

Julen kom och gick igen

Efter förra blogginlägget drabbades jag av insikten att det började närma sig jul
och det blev plötsligt väldigt många måsten och borden här på Hispan.
Två dagar före julafton blev min lilla Charlie sjuk...
En mycket ynklig, hängig och trött liten tjej låg på golvet och reagerade inte på någonting alls.
Det blev en jobbig busstur till Motala och närmaste djurklinik
där ingenting kunde konstateras mer än det jag själv kunde se....
Hon fick en spruta med antibiotika och smärtstillande innan vi krånglade oss hem med (den förbannade) östgötatrafiken -
hem till Hispan där en orolig mappa tappade all julfokus...
Charlie var lite piggare den 23:e, men långt från det vilda yrväder jag är van att se
och fortfarande är hon inte helt i form.
Nu när hon är inomhus mer än vanligt märker jag att hon dricker oroväckande mycket vatten, så det får snart bli en ny tur till veterinären och kolla njurar och lever och annat som kan vara orsak till problemen...
Hon orkar i alla fall ta sig ut och kolla över sitt revir
och självklart vakta sin husgrund
som jag nu varit och inspekterat
utan att bli ett dugg klokare!

Trots att jag inte hann förbereda allt jag hade tänkt
så blev det jul ändå
som det alltid blir
men den här julen
blev speciell
och ovanligt varm
inte bara på celciusskalan

Den utlovade bilden av Stora Torget i julskrud:
































Ekorrar hör julen till :-)


Kronan i topp, what else?

Den 27/12 hade gärna fått dröja
motvinden till jobbet var minst sagt symbolisk
sista veckan nu
sista veckan på året
sista veckan på ame
sedan välkomnar jag 2012
ett år som enligt statistik och mönster ska bli ett kanonår för mig
och förhoppningsvis för alla andra också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar