onsdag 28 december 2011

........ooo kon Centrerade rader........

Tänkte bara ge er
dagen till ära
och
utan någon särskild anledning alls (?)
"Creep"
en av världens bästa låtar
som jag aldrig tröttnar på:


I don't belong here
..........
För trött för utsvävningar
egentligen
..........
När Charlie inte håller mig vaken om nätterna
oroar jag mig 
för att hon inte håller mig vaken om nätterna
..........
Trötthet botas inte med dekadens
...........
Inget gott som inte har något ont med sig
och ja
jag vet
vice versa

när jag skrivs ut från Hispan
måste jag lämna i från mig Charlie
i osjälvisk anda
min älskade lilla vilda Charlie
 som aldrig kan bli vare sig 
innekatt
eller 
stadskatt
det vore enbart grymt av mig att ens försöka
.....
och ärligt talat
har man ett läshuvud som mitt
det vill säga
är man så irriterande trög som jag
och ändå envisas med att försöka studera
så behöver man nog sin nattsömn
och är man en sån hönsmappa som jag
så blir det inte mycket energi över till annat
än oro
...
Jag antar
att det blir bäst så här
för alla
.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar