torsdag 8 december 2011

Varning för yrväder

Men det var väl ett jäkla tjat om väder och vindar och varningar inför helgen...
TV 4 blåser på med krigsrubriker (vad annars) som "STANNA HEMMA!!" och "KAOS!!"
SVT är betydligt snällare (så klart) och har inga varningsskyltar alls på sin karta.
Olyckskorparna på jobbet kraxar högljutt om oväder och stopp i trafiken redan i morgon.
På min karta blir det sol och värme
inget annat
okej?

Min katt däremot, borde ha levererats med en varningstriangel.
Minst.
Tre nätter i rad har övertalningskampanjen startat ganska exakt kl 2.30.
"Vakna - släpp ut mig!"
"Vakna - släpp ut mig!"
"Vakna - släpp ut mig!"
Var det i tisdags morse som jag tyckte att det var lite dåligt väder
och att lillan kunde stanna inne medan jag gick och jobbade
och passade på att stänga balkongdörren när hon var inne och åt sin tredje frukost...
Det uppskattades inte :-)
När Charlie är riktigt arg -
passa dig dörrmatta!!
Så här såg det ut när jag kom hem på lunchen för att släppa ut min lilla gangster:















Den lilla huliganen fann jag, sött sussande, på min obäddade muminsäng :-)















Vadå dörrmatta? Jag har legat här hela tiden - gääääsp! 






Bonde söker fru är slut
så även "förhållandet" mellan Johanna och Maria
Att gå in i en relation med fel känsla
är som att sitta och klippa mattrasor hela dagarna
till en väv som aldrig kommer att sättas upp
Kort sagt - det är meningslöst - det blir inget!

De senaste två dagarna har jag inte enbart klippt mattrasor
till en väv som aldrig kommer att sättas upp
Jag har lekt tapetserare också ;-)
















Alltså - all form av mjällande på gatorna närmaste dygnet undanbedes vänligen men mycket bestämt.
Jag och min allt annat än "klippa-mattrasor-till-en-väv-som-aldrig-kommer-att-sättas-upp"-känsla ska åka västerut. Om vägarna mjällar igen framåt söndag eftermiddag så kan jag tänka mig att leva med det.

3 kommentarer: