torsdag 12 augusti 2010

"Försöker ta det som en man"

Det har inte blivit så många foton de senaste dagarna.... Det är inte det att jag saknar kamera i min "nya" mobil. Det är faktiskt en riktigt bra kamera för att vara mobilkamera. Men mobilen är en tjejmobil. Den är inte Prins Pia för fem öre!!
Detta är alltså D:s gamla mobil, som inte alls är någon dålig telefon, men.... som sagt.... den är inte Prins Pia.
Jag kan inte riktigt stå för den!
Jag kan inte bara fiska upp den ur väskan och börja knäppa bilder som jag kunde tidigare.
Någon kan ju se mig!













Eventuellt kan jag göra något åt det hela med hjälp av Biltemas lackspray. Nästa gång jag åker till Linköping, alltså.........

I dag har jag skrapat och målat husgrund på just det hus som jag jobbar i. Det stekte rejält i solen, men resultatet blev fint! Trevligt samarbete med en av mina handledare, och arbetsdagen gick ovanligt fort.
Hem och äta god lunch som D hade fixat, och sen åkte vi ner mot djupa skogen kring Aneby, där hon ska tillbringa helgen med sitt jobb. Varje sommar samlas det ett stort härligt gäng där för att umgås, sjunga, leka, dansa och ha massa skoj, och det blir nog sista gången för D. Hon kommer snart att slippa pendla hit och dit och faktiskt få vara hemma. Hon är inte ensam om att se fram emot det :-)

En annan sak som jag ser fram emot är att Pyrets lillebror ska ta sig hela vägen ut till vår värld. Det kan för all del vara en liten syster också, men hon kommer ändå att vara lillebror för mig. "Envis" är mitt andra namn.
M har haft förvärkar sen förra måndan, och börjar tydligen tröttna på det. Jag är lyckligt ovetande om hur det där kan kännas, men så mycket har jag förstått, att jag behöver inte alls vara avundsjuk.

Jag har lite projekt att pyssla med medan D är i väg och jobbar. Jag håller på att renovera de gamla dörrarna i lägenheten, som är jäkligt slitna. I går spacklade jag dörrarna till sovrummet, och borde ha slipat dem i dag, men det orkade jag visst inte. Sen ska det upp en hylla ovanför vår nya säng. Jag har varken borr eller skruvdragare eller andra smarta hjälpredor, utan ren vilja och envishet får göra jobbet är jag rädd :-)

Här hemma finns det så vitt jag vet ingen som ser mig, så jag tror att jag kan våga mig på att fota resultatet framåt söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar