torsdag 23 september 2010

Älskade bokmässa!










Äntligen dags för en av årets absoluta höjdpunkter! För mig, mer traditionsrik än julafton, och roligare dessutom :-)
Det är inte bara själva mässan, böckerna, författarna, programmen, vimlet, fynden och alla överraskningar på vägen, det är också en helg då jag får träffa många nära och kära, en helg som jag länge går och längtar efter och som jag njuter av långt efter det att den är över. I år blir det extra spännande, då muminböckerna fyller 65 år! Har fått tips från bästaste Bättmän om att det kryllar av muminsaker i Alfabetas monter :-)

I morgon åker jag till M&M, Pyret och lilla Norpan, och på lördag morgon ska M och jag befinna oss vid entrén lagom till portarna slår upp. Värmlandmontern hägrar med sitt kaffe och sina skräp....förlåt, skrädmjölsdrömmar, sen ligger hela bokvärlden öppen :-)
Redan i morgon kväll blir det traditionsenlig grekisk middag i Linnéstaden med mina föräldrar och deras vänner.

Som sagt, detta är en av årets absoluta höjdpunkter, och jag fasar alltid för att jag ska bli så där hopplöst förkyld som bara jag kan bli lagom till helgen ;-) I morse vaknade jag med halsont, men det har tack o lov gått över. Jag bara vägrar! Totalt!

När M och jag tömt våra energilager väntar en mysdag på söndag. Pyret lär väl inte direkt slappa på soffan, det vore högst olikt henne, men man kan ju alltid hoppas på att hon inte kommer klampande in till mig före kl sju på morgonen :-) Men... även om hon gör det.... är hon alltid förlåten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar