tisdag 14 september 2010

Man kanske inte kan köpa lycka.... men lite rea piggar i alla fall upp!

För några veckor sen köpte D ett ritbord. När vi kom hem såg hon snart att det var en liten skavank på ena kanten av skivan, så vi tog med oss den till IKEA i går för att byta mot en ny. Den skiva vi fick med oss hem var mycket värre än den första... sprucken och ihoplimmad och kladdig... För 995 kr vill man inte ha nåt som är kvaddat!

När jag kom hem från jobbet i dag undrade D om jag kunde tänka mig att åka tillbaka till IKEA i dag, och byta även den här skivan. Jag kände mig högst otillfredsställd i går när vi bara sprang genom varuhuset, så jag var inte svårövertalad :-)
Innan D gick till reklamationsavdelningen kollade vi dock in "Fynd", bara för den händelse att den första skivan skulle finnas där till ett bra pris. SÅ skadad var den ju faktiskt inte... men efter noggrann koll insåg vi att den inte fanns där. I stället tog vi en ordentlig inspirationsrunda och kanonbillig fika, kaffe o bulle 5 kr :-)
När vi kände oss nöjda gick vi mot kassorna. Medan D kollade lite grejer tog jag en sista koll inne på Fynd. Och där, banne mig, stod skivan! Sänkt från 995 till 449 kr! Jag slet tag i den och kände mig lite som jultomten när jag gick till D. Som sagt, SÅ skadad var inte skivan, och nu står den äntligen på plats i ateljén.















Vem sa att pengar inte gör en lycklig? D och jag var hur glada som helst över vårt fynd! Och jag vet att min småländske far kommer att bli mycket nöjd...

Nästa fynd hittade vi på Ica Maxi. Bröllopschoklad för tio kronor!















Dessutom, i tårtdisken, fick jag syn på den här dekorationen:



















Vilken dag. Vilken underbar dag! :-)

2 kommentarer:

  1. Härligt med såna fynd!! Men Ikea kunde ju erbjudit er rabatt redan när ni kom in med den trasiga skivan första gången...Vi köpte ju en sån där Hemnes dagbädd i svart på fyndet för ett tag sen, nersatt till under halva priset för en liten spricka i ena bakstycket till ena lådan som ska vara under sängen!! Limmad nu och får vi bara ihop sängen så blir det bra... Jo, pengar kan man visst bli glad av (eller rättare sagt det man får för pengar..) och du har ju erbjudit dig att bli min medbrottsling i min nästa karrär som bankrånare he he :)
    kram

    SvaraRadera
  2. och javisst ja, tårtdekorationen är ju bara grymt snygg ju!!!

    SvaraRadera