onsdag 1 september 2010

Hej höst :-)

Juni, Juli, Augusti. Än en gång har jag klarat mig genom sommaren. Från och med i dag är det höst enligt min bok. Luften klarnar, tankarna klarnar, allting blir lite lättare, för mig...
De senaste veckorna har varit ganska höstlika och det har märkts på mitt humör. Kollegorna har kommenterat att jag verkar gladare nu, D har också märkt en positiv förändring. Hon sörjer dock att sommaren är slut, och står och ropar till fåglarna som flyger söderut att komma tillbaka. Jag vinkar glatt hejdå och tycker inte alls att de behöver skynda sig hit igen. Nu är det höstfolkets tur att njuta av tillvaron, utan att klibba fast i kläder och skor och utan att kvävas av outhärdlig tryckande värme.
Min skärpa ställs in igen.
Det är lika underbart varje år....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar