måndag 13 september 2010

Nya tider

I fredags gick jag direkt till min handledare och bad om att få ändra mina arbetstider. Hon var helt på min linje och tog kontakt med AF som godkände mitt förslag om att gå ner på 15 timmar i veckan i stället för 20. Jag ska gå 9-12 varje dag och det känns kanon. Då har jag möjlighet att gå och träna på eftermiddagarna, och förhoppningsvis orka lite mer.

Jag bad dock om att få behålla "gamla" schemat, att jobba måndag 13-16, bara i dag, för D och jag hade bestämt att hänga med de andra gamarna på IKEA:s lås kl 10 denna dag och roffa varsin Poäng fåtölj för halva priset. Vi var framme vid IKEA kvart i tio, och då var det kö :-)
Efter lite slagsmål vid lagerhyllorna hade vi våra fynd, och nu står de monterade och färdiga i skrivarlyan. Det blev svarta dynor, trots att jag hela tiden varit helt bestämd på att de ska vara vita, men nu när det var sånt kanonpris på den svarta varianten så fick det bli så. I framtiden ska vi köpa vita sitsar också, så har vi lite att byta med. Om vi t ex vill använda dem i vardagsrummet i stället så passar de svarta dynorna perfekt till vår soffa.
Ja, jag är lite petig med färger och matchning, det är tydligen ett arv efter min mormor, och något som hoppade över moderskapet ;-)

Det är inte världens snyggaste möbel, ej heller den allra fulaste, men fantastiskt skön att sitta och gunga i...
Allra bekvämast är det förstås om man har fotpall till, men det får bli när plånboken genom någon form av magi fyllts med pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar